Thursday, July 9, 2009

Srikandi Islam

Al-Fatihah buat Allahyarham Marwa al-Sherbini, seorang muslimat yang mati ditikam di Mahkamah Jerman pada 1 Julai 2009. Semoga Allah tempatkan di Syurga kerana kesungguhannya mempertahankan Islam.



Kisah ringkas dari video di atas...
"Marwa al-Sherbini yang merupakan seorang muslimah bertudung dihampiri oleh seorang lelaki German. Lelaki tersebut memaki beliau dengan mengatakan Marwa adalah teroris (pengganas) kerana beliau bertudung. Marwa dengan sokongan suami telah pun memfailkan saman ke atas lelaki tersebut. Di mahkamah, hakim menjatuhkan denda kepada lelaki German itu, namun kerana tidak puas hati, lelaki itu menghampiri Marwa dan menikamnya sebanyak 18 tikaman. Suami Marwa cuba membantu, namun dia telah ditembak oleh polis dan sedang berada dalam keadaan kritikal. Manakala Marwa menghembuskan nafas terakhir di situ juga dan meninggalkan suami dan seorang anak. Lelaki German itu tidak mengalami apa-apa luka pun dan kes ini hanya didiamkan oleh media antarabangsa khususnya media Barat...."

Lain-lain perkembangan;
Tindakan Dewan Pemuda PAS Pusat, petikan blog Ustaz Nasruddin Hassan Tantawi;

Mengutuk Pembunuhan Wanita Muslimah Berhijab di Jerman .

1. Dewan Pemuda PAS Pusat hari ini menyerahkan memorandum mengutuk sekeras - kerasnya pembunuhan Marwa el Sharbini seorang wanita Muslimah warga Mesir yang mati ditikam oleh seorang pemuda disebuah mahkamah di Jerman .

2. Memorandum DPPP telah diterima sendiri oleh Duta Besar German di Malaysia Dr. Guenter Gruber di Kedutaan German sekitar jam 11 pagi tadi .

3. DPPP mendesak supaya kerajaan Jerman memohon maaf kepada ummat Islam amnya dan warga Mesir khasnya diatas tragedi malang yang berlaku dihadapan mahkamah tersebut sedang itu adalah kawasan di mana keadilan ditegakkan .

4. Marwa al Sherbini telah ditikam bertubi - tubi dengan 18 tikaman dan suaminya yang cuba menyelamatkan beliau pula ditembak oleh pengawal keselamatan . Sebelumnya Marwa membawa kes penghinaan ke atas dirinya oleh seorang pemuda [ pembunuh ] yang mengatakan beliau adalah pengganas kerana memakai tudung .

5. DPPP bimbang ini adalah episod islamofobia yang tercetus dinegara - negara barat dan akhirnya ketegangan ini akan terus berlanjutan . Kerajaan Jerman mesti segera memohon maaf kepada ummat Islam dan segera pula mengambil tindakan wajar dan adil ke atas pembunuhnya yang kejam itu .

0 komen diterima:

Post a Comment

 

©2009 . | by TNB