Thursday, May 1, 2008

Jaulah Nisa' DUN Sura

Dalam pilihanraya yang lalu kita menyaksikan satu perubahan besar telah dilakukan oleh golongan muda. Hasil kajian dan post-mortem yang dibuat, pengundi muda telah muak dan cuak dengan sikap yang diamalkan oleh kerajaan barisan nasional. Di DUN Sura khususnya, sikap UMNO dan BN amat menjelekkan. Selain daripada asas retorik 'Islam Haghari" dan hujah yang dangkal, mereka cuba pula untuk mengugut rakyat dengan ugutan penarikan 'wang ehsan'. Walhal, rakyat tetap bijak dalam membuat keputusan dan tidak mudah termakan 'umpan kecil' mereka.

Sebetulnya penulis mahu mengutarakan aktiviti yang dijalankan oleh Nisa' DUN Sura (yang tadi tu muqaddimah jer...) yang mana mereka telah menghimpunkan sejumlah 45 orang petugas remaja perempuan yang telah menyumbang tenaga kepada sayap kiri parti di DUN Sura. Setelah berpenat lelah dalam gerak kerja pilihanraya, alkhirnya Nisa' DUN Sura bersama isteri YB dan petugas remaja telah mengambil keputusan untuk bercuti sambil beramah mesra dengan Isteri YB Ust. Wan Hassan Mohd Ramli iaitu, Pn Hjh Siti Zaleha. Mereka telah bertolak ke Cameroon Highlands pada Khamis malam yang lalu dengan sebuah bas persiaran sambil diiringi oleh sebuah MPV Keselamatan dan tiba pada keesokan hari.

Melalui gambar yang dikirim kepada penulis, jelas terpancar kegembiraan hatta diperingkat remaja perempuan apabila PAS dapat menawan kembali DUN Sura dengan majoriti 1000 undi. Walau bagaimana pun, kegembiraan ini tidak seharusnya membuatkan kita lupa dan leka akan peranan dan tugas kita di posisi masing-masing. Penulis tidak berhajat untuk mengulas panjang tentang XTVT kali ini. Sekadar melampirkan beberapa keping gambar untuk tatapan bersama.


Makan Strawberri

Perempuan & Bunga

Remaja

Muslimat pengiring pon ada

Panjat tinggi lg, makcik kat sini udah lerr...

Nyam2... bestnye...

di tulis oleh : Penulis Tamu

0 komen diterima:

Post a Comment

 

©2009 . | by TNB